سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نکته هایی از قرآن

بنام خدا

ویل دورانت::   
در قرآن قانون و اخلاق یکى است، رفتار دینى در قرآن شامل رفتار دنیوى نیز هست و همه امور آن از جانب خدا و به طریق وحى آمده است. قرآن شامل مقرراتى در خصوص ادب و تندرستى و ازدواج و طلاق و رفتار با فرزند و برده و حیوان و تجارت و سیاست و ربا و دین و عقود و وصایا و امور صناعت و مال و جریمه و مجازات و جنگ و صلح است...
مدت چهارده قرن، قرآن در حافظه اطفال مسلمان محفوظ مانده و خاطرشان را تحریک کرده، اخلاقشان را فرم داده و قریحه صدها ملیون مرد را صیقلى کرده است.
قرآن در جانهاى ساده عقایدى آسان و دور از ابهام پدید مى‏آورد که از رسوم و تشریفات ناروا و از قید مراسم بت پرستى و کاهنى آزاد است، و ترقى اخلاق و فرهنگ مسلمانان به برکت آن انجام گرفته و اصول نظم اجتماعى و وحدت جمعى را در میان آنها استوار کرده و به پیروى مقررات بهداشت ترغیب‏شان کرده و عقولشان را از بسیارى اوهام و خرافات و از ظلم و خشونت رهائى داده است.
شارلس فرانسیز   :
انجیل کتابى است که در آمریکا، کسى او را نمى‏شناسد، ولى قرآن کتابى است که هر مسلمانى، با آن آشنا است و این ادعا گزاف نیست، بلکه یک واقعیتى است، ولى باید گفت، نشناختن انجیل، از خوش شنانسى مذهب مسیحیت است.
نون گرونبوم:
قرآن معجزه بدیهى محمد (ص) است، اعجاز و انحصار کتاب از جهات مختلفى جلوه مى‏کند. پیش بینى آینده - اطلاعات درباره وقایع مجهول گذشته، ناتوانى مردم از آوردن مشابه آن با وجود مبارزه‏طلبى‏هاى مکرر و بالاخره زیبائى بى سابقه و فصاحت مافوق اعلاى انشاء آن..
پرفسور هوستون اسمیت   :
لیکن با آن همه علاقه و ایمان که به شخص او محمد (ص) دارند اساس ایمان ایشان در روى کتاب قرآن مجید قرار دارد. آن کتاب مقدس آسمانى است و پیغمبر خود آن را آیت باهر الهى و اعجاز نمایان نبوى دانسته است تلاوت و ترتیل قرآن جزو وظائف مسلمانان مى‏باشد. شاید هیچ کتابى د رجهان به قدر آن خوانده نمى‏شود چه بسیار مردم که سراسر آن کتاب را به حافظه سپرده‏اند و تأثیرات آن در نفس خوانندگان از حد حساب خارج است... عقیده و ایمان مسلمانان به کتاب الهى خود در اوج شدت است چنانکه هرگز مسیحیان در احترام کتاب خود به پاى ایشان نمى‏رسند. اعتقاد به اصالت قرآن نزد آنها از شرائط اساسى ایمان است... در نزد دیگر ملل جهان هیچ کتابى از کتب مقدسه ادیان على الظاهر به قدر قرآن مشکل و متعسر الفهم نیست.
پروفسور واشنگتن ایرونیک::
    قرآن کتابى است که از حدود اقیانوس اطلس تا نهر کاشمر مردم را در زیر سایه همایون فر خود، سعادتمند نگهداشته است.
قرآن حاوى بالاترین مبادى، با ارج و سودمندترین آنها است.

برای طرح پرسش خود روی اینجا کلیک کنید



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/9/26ساعت  9:0 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    درسی از یک انقلاب
    [عناوین آرشیوشده]