سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نکته هایی از قرآن

بنام خدا

فعالیتهای‌ علمی‌ و فرهنگی آیت الله معرفت‌:


آیة‌الله‌ محمدهادی‌ معرفت‌ در طول‌ عمر خود خدمات‌ علمی‌ و فرهنگی‌ بسیاری‌ را به‌ جامعة‌ شیعی‌ ارزانی‌ داشته‌ است‌. او در کربلا با گروهی‌ از فضلای‌ آن‌ دیار با سرپرستی‌ حجة‌الاسلام‌ والمسلمین‌ آقای‌ شهرستانی‌، مجله‌ای‌ را به‌ نام‌ «اجوبة‌المسائل‌ الدینیه‌» منتشر ساختند که‌ در آن‌ به‌ شبهات‌ گوناگونی‌ که‌ در گستره‌های‌ مختلف‌ دینی‌ مطرح‌ می‌شد، پاسخ‌ داده‌ می‌شد.
وی‌ در طول‌ سالیان‌ تحصیل‌ و پس‌ از آن‌، همواره‌ به‌ تدریس‌ علوم‌ دینی‌ در حوزه‌های‌ علمیه‌ کربلا، نجف‌ و قم‌ اشتغال‌ داشته‌ است‌ و از این‌ رهگذر، شاگردان‌ فرهیخته‌ و ممحضی‌ را تربیت‌ کرده‌ و به‌ عالم‌ اسلام‌ ارزانی‌ داشته‌ است‌ که‌ این‌ تلاش‌، هم‌ اکنون‌ نیز ادامه‌ دارد؛ بخشی‌ از این‌ تدریسها، تدریس‌ علوم‌ قرآنی‌ بوده‌ است‌ که‌ با توجه‌ به‌ نیازهای‌ عالم‌ اسلام‌ و کمبودهای‌ موجود در حوزه‌های‌ علمیه‌، آثار و برکات‌ فراوانی‌ را به‌ همراه‌ داشته‌ است‌؛ به‌ گونه‌ای‌ که‌ می‌توان‌ آیة‌الله‌ معرفت‌ را احیاگر دروس‌ علوم‌ قرآنی‌، در عصر اخیر در حوزه‌های‌ علمیه‌ دانست‌.
آیة‌الله‌ معرفت‌ در طول‌ عمر با برکت‌ خود کتابها و مقالات‌ فراوانی‌ را منتشر ساخته‌ است‌ که‌ برخی‌ از آنها به‌ شرح‌ زیر است‌:
1ـ ولایت‌ فقیه‌؛
2ـ دقت‌ فوق‌العاده‌ شیخ‌ در استنباط‌ مسائل‌؛
3ـ فرضیه‌ بازگشت‌ روح‌؛
4ـ مصونیت‌ قرآن‌ از تحریف‌؛
5ـ حدیث‌ «لاتعاد»؛
6ـ تناسب‌ آیات‌؛
7ـ آموزش‌ علوم‌ قرآن‌؛
8ـ تاریخ‌ قرآن‌؛
9ـ التفسیر و المفسرون‌؛
10ـ التهمید، فی‌ علوم‌ القرآن‌؛
11ـ شبهات‌ وردود؛
12ـ التفسیر الأثری‌ الجامع‌.

روحش شاد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/10/29ساعت  11:24 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    درسی از یک انقلاب
    [عناوین آرشیوشده]