سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نکته هایی از قرآن

 بنام خدا

قرآن این کلام الهی  ، بعنوان شناسنامه وجودی مسلمین  و بهترین راهنمای انسان در سیر تکامل زندگی و رسیدن به یک زندگی آرمانی و الهی نه تنها در میان مسلمین بعنوان مخاطبین خاصّ آن بلکه در میان پیروان دیگر ادیان نیز مورد توجّه  ویژه ای قرار گرفته است . امّا آنچه که عظمت این کتاب مقدّس را بیشتر نشان میدهد نگاه خاصّی است که دانشمندان و اهل علم وفرهنگ  ،از ادیان وملل  گوناگون به قرآن داشته اند که همگی بر عظمت و نو بودن قرآن تأکید دارند .

خودم که از تفکّر واندیشه اینها نسبت به قرآن مجید لذّت بردم و لذا قسمتی از نظرات وآراء دانشمندان غربی را براتون میزارم تا شما نیز از نگاه آنها نسبت به قرآن لذّت برده و به  پیروی کردن خود از این کتاب الهی و انسان ساز لذّت ببرید......

دکتر یوهان ولفگانگ فون گوته  ::

  ریاضى دان، شاعر و نویسنده

قرآن اثرى است که به واسطه سنگینى عبارات آن خواننده در ابتداى امر رمیده مى‏شود، و سپس مفتون جاذبه آن و بالاخره بى اختیار مجذوب زیبائیهاى بى پایان آن مى‏گردد..

چطور ما به آن ( قرآن مجید) باز مى‏گردیم و رجوع مى‏کنیم هر چند که در ابتدا تکرار به نظر مى‏رسد اما به زودى انسان را جلب مى‏نماید متعجب مى‏سازد انشاء آن هم آهنگ با محتویات و هدف بزرگش محکم، قوى و بسیار عالى است پس این کتاب در تمام ازمنه بشریت بزرگترین نفوذ را خواهد داشت..

سالیان دراز کشیشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقایق قرآن مقدس و عظمت آورنده آن دور نگهداشتند، اما هر قدر که ما قدم در جاده علم و دانش به پیش گذارده و پرده‏هاى جهل و تعصب نابجا را دیده‏ایم، عظمت احکام مقدس اسلام که قرآن، مجموعه آنست بهت و حیرت عجیبى در ما ایجاد نموده است و عنقریب است که این کتاب توصیف‏ناپذیر عالم را به خود جلب نموده و تأثیر عمیقى در علم و دانش جهان نموده و محور افکار مردم جهان مى‏گردد.ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 85/9/20ساعت  10:0 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()

    بنام خدا

    "هنر استفاده از صدای نیکو در آغاز اسلام، در عرصه قرائت قرآن جلوه کرد. روایات زیادی در باره قرائت نیکوی پیامبر اکرم(ص) و دیگر معصومان(ع) وارد شده است. بعضی ازروایات، پیامبر اکرم(ص) را (احسن الناس صوتاً بالقرآن) معرفی کرده اند و از روایت دیگر برداشت می شود که آن حضرت در نماز جماعت،برای رعایت حال مومنین و جلوگیری از خود بی خود شدن آنان،از نیکویی قرائت خویش می کاسته است.

    امام زین العابدین و امام باقر(ع)نیزچنان با صدای خوش، قرآن می خواندند که گاه مردم می ایستاده اند و به قرائت آنان گوش فرا می داده اند و گاه نیکویی قرائت امام، آنان را از هوش می برده است.خوش خواندن قرآن، منحصر به معصومان(ع) نبوده است، شماری از صحابه و تابعین نیز قرائت های نیکویی داشته اند.در بعضی از موارد پیامبر اکرم(ص) به قرائت آنان با کمال اشتیاق گوش فرا می داده است. در مواردی نیز قرائت آنان رابه مزمار داوود(ع) تشبیه می فرموده است.

    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 85/9/14ساعت  10:0 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    درسی از یک انقلاب
    [عناوین آرشیوشده]