سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نکته هایی از قرآن

بنام خدا

دکتر فیلیپ. ک. حتى :: 
استاد دانشگاه پرینستو
قرآن کلام خداست و آخرین کتاب وحى نازل از آسمان است. این کتاب الهى ازلى و غیر مخلوق است. آنچه از قرآن است: از حروف و قراآت و اسالیب لغوى و مجازات کلامى مطابق است بعینه با ام الکتاب یا لوح محفوظ که در سماء علوى ابدالاباد وجود دارد. قرآن از تمام معجزات بزرگتر است و اگر سراسر اهل عالم جمع بشوند هر آینه از آوردن مثل آن عاجز خواهند ماند... مؤثرترین قسمتهاى قرآن شریف که به اعماق ضمیر و درون نفس انسانى نفوذ مى‏کند آن قسمتى است که از مسئله آخرت و عقبى سخن مى‏گوید... او امر و احکام قرآنى منحصر به چند اصل نیست مثلاً قاعده احسان یکى از مقررات شریف قرآنى است... و مانند دیگر کتب آسمانى که متضمن تعالیم عالیه اخلاقى است در قرآن شریف آیات عدیده که نمونه اعلاى مکارم اخلاق است نازل شده .
درابر::  
استاد دانشگاه، آمریکاادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/9/26ساعت  10:0 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()

    بنام خدا

    ویل دورانت::   
    در قرآن قانون و اخلاق یکى است، رفتار دینى در قرآن شامل رفتار دنیوى نیز هست و همه امور آن از جانب خدا و به طریق وحى آمده است. قرآن شامل مقرراتى در خصوص ادب و تندرستى و ازدواج و طلاق و رفتار با فرزند و برده و حیوان و تجارت و سیاست و ربا و دین و عقود و وصایا و امور صناعت و مال و جریمه و مجازات و جنگ و صلح است...
    مدت چهارده قرن، قرآن در حافظه اطفال مسلمان محفوظ مانده و خاطرشان را تحریک کرده، اخلاقشان را فرم داده و قریحه صدها ملیون مرد را صیقلى کرده است.
    قرآن در جانهاى ساده عقایدى آسان و دور از ابهام پدید مى‏آورد که از رسوم و تشریفات ناروا و از قید مراسم بت پرستى و کاهنى آزاد است، و ترقى اخلاق و فرهنگ مسلمانان به برکت آن انجام گرفته و اصول نظم اجتماعى و وحدت جمعى را در میان آنها استوار کرده و به پیروى مقررات بهداشت ترغیب‏شان کرده و عقولشان را از بسیارى اوهام و خرافات و از ظلم و خشونت رهائى داده است.
    شارلس فرانسیز   :
    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/9/26ساعت  9:0 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    درسی از یک انقلاب
    [عناوین آرشیوشده]