سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نکته هایی از قرآن

بنام خدا

شهادت جانسوز ومظلومانه امام جواد(ع) را به همه شما دوستان وپیروان راستین اهل بیت (ع) تسلیت میگویم  برای اینکه بهره ای هر چند اندک از گفتار و کلام آن امام مظلوم برده باشیم بهتر دیدم که چند تا از احادیث آن بزرگوار را خدمت شما تقدیم کنم تا ان شاء الله که اخلاق و منش آن بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار داده و بتوانیم با پیروی از دستورات آن امام همام یک زندگی سعادتمند وموفّقی را برای خود تضمین کنیم:::

همنشینی با بدان: از همنشینی با انسان بد بپرهیز که او همانند شمشیر بدون غلاف است؛ منظره‌اش نیکو و زیبا، ولی اثر و نتیجه‌اش زشت و نازیباست.

 خیانت: برای اثبات خیانت شخص، همین کافی است که او امین اشخاص خیانتکار باشد.

 حرکت به سوی خدا: حرکت کردن به سوی خداوند با دل، شخص را بهتر، سریعتر و مطمئن‌تر به خداوند می رساند، نسبت به اطاعت و عبادتش با سایر اعضاء و جوارح.

 اطـاعــت از هــوای نـفـس: هر کس از هوای خویش اطاعت کند، آرزوی دشمن خویش را بر آورده کرده است.

  

اعتماد به خداوند: اعتماد به خداوند متعال، بهای هر چیز گرانبها و نردبانی برای رسیدن به هر چیز بلند مرتبه ای است.

 برای طرح سوالات خود در زمینه موضوعات قرانی روی اینجا کلیک کنید



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 85/9/29ساعت  7:51 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()

     بنام خدا

     در باره هر یک از معجزات الهی که تفکّر کنی ! همه وهمه نشان از  یک چیز دارند و آن  هم عظمت الهی و قدرت لا یزال خداوند متعال می باشد . عصای موسی(ع) ، شفا بخشید ن دست عیس مسیح(ع)و..... همه قدرت الهی را به رخ انسانها می کشاند .

    امّا در بین این معجزات الهی قرآن مجید دارای ویژگیهای منحصر بفردی است که آن یک پلّه و بلکه بالاتر از دیگر معجزات  می برد .من در اینجا تنها اکتفا میکنم به دو امتیاز برجسته این کلام الهی  که آن را از دیگر معجزات الهی دیگر متمایز می کند

    الف::وسیله هدایت و تربیت است:
    یکی از امتیازات قرآن این است که این کتاب آسمانی گذشته بر اینکه برهان راستگویی آورنده‌ او است، متکفل هدایت و تربیت و راهنمای پیروان خود به آخرین درجه کمال انسانی است و این مزیت در معجزات پیامبران گذشته موجود نیست، مثلا عصای موسی و شفا بخشیدن حضرت مسیح، فقط برهان محکم برای راستگویی آنان بود، دیگر امت را به سوی فضایل اخلاقی و معارف بلند عقل، به سوی واجبات و فرایض الهی رهنمون نبود ولی معجزه جاودان پیامبر اسلام علاوه بر اینکه گواه بر راستگویی او است بزرگترین راهنمای امت به معارف و اخلاق و احکام است. به عبارت دیگر معجزه پیامبران پیشین، جنبه جسمانی داشت مثلا اعجاز آنان مرده را زنده می‌کرد، بیماران را شفا می‌بخشید مائده‌ای از آسمان فرو می‌آورد، اما دیگر، این اعجازها، با دل و جان پیروان خود سرو کاری نداشت، روح و روان آنان را با کلمات حکیمانه و معانی بزرگ صیقل نمی‌داد و افکار و عقول آنها را برای اندیشه و فکر، برای عبادت و پرستش، برای خضوع و کوچکی در برابر خدا بر نمی‌انگیخت مگر اینکه به سخنان آورنده آنها گوش فرا دهند و از ضمیمه کردن هر دو به هم، به جهان غیب توجهی پیدا کنند. در حالی که قرآن با مغزها و اندیشه‌های متفکر انسانی و ارواح پاک ارتباط مستقیم دارد و با معانی بلند و معارف اعجاب انگیز و فرمان‌های اخلاقی خود جامعه را به تکامل ممکن سوق دهد.
    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 85/9/27ساعت  9:0 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    درسی از یک انقلاب
    [عناوین آرشیوشده]