سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نکته هایی از قرآن

بنام خدا

جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
  با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران ،‌ شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود .

 در این روزهای سرنوشت ساز که مصادف با اربعین امام حسین (ع  ) بود ، صفوف مصمم انسانهای بهپا خاسته و از جان گذشته با عزمی پولادین می رفتند تا سرنوشت مملکت خود رابه دست بگیرند و همگی خواستار انحلال حکومت پهلوی و تشکیل حکومت اسلامی بودند .  آنهابا شعار" استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی" خط مشی آینده انقلاب را ترسیم می نمودند .

امام(ره) در پیامی،عزم خود را مبنی بر بازگشت به ایران اعلام می دارد و بختیار دستور بستن فرودگاههای کشور را می دهد . در پی انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها،مردم خشمگین به خیابانهاریخته ، با تحصن و شعارهای کوبنده،دولت بختیار را مخاطب قرار می دهند .

  امام (ره) در روز پنج شنبه،پنجم بهمن پس از آنکه از بازگشت ایشان به ایران جلوگیری شد ، ضمن مصاحبه ای فرمود :

من از ایرانیانی که با من همراهی کرده اند متشکرم . من می خواستم فردا را در میان ملت باشم ودرهر رنجی که آنها می برند من هم با آنها باشم . لکن دولت خائن از این امر مانع شدو همه فرودگاههای ایران را بست . من پس از باز شدن فرودگاهها ، بلافاصله به ایران خواهم رفت و به او خواهم فهماند که شما غاصب هستید و خائن به ملت ما، و ملت ما دیگر شما نوکرهای خارجی را تحمل نخواهد کرد . باری اینها باید بدانند که وقت آنکه قلدری بکنند گذشت . من ملت ایران را به ادامه نهضت دعوت می کنم و دعوت می کنم تا این قلدرها راسر جای خودشان بنشانند ، لکن آرامش را از دست ندهند . من از همه ملت ایران تشکر می کنم و در اولین فرصت پیش مردمم به ایران خواهم رفت تا یا با آنها کشته شوم و یا حقوق ملت را بگیرم که به ملت برگردانم . خداوند همه شما را توفیق بدهد ، ملت ایران باید بداند که این شخص که متکفل حکومت شده است ، به ایل خودش خیانت می کند . آن ایلی که پشتوانه ایران بودند و رضا شاه آنها را از پای در آورد . این شخص به ایل خودش ، به ملت خودش خیانت می کند . باید ایل بختیاری بداند که این اشخاص را که به آنها خیانت می کنند،از جلو راه ملت بردارند . باید ارتش بداند که اینها خیانتکارند و به آنها کمک نکند . باید همه ایران بدانند که توطئه ای در کار است . از این توطئه باید جلوگیری شود . این آخرین قدمی است که این خائنین بر می دارند و ما انشاء الله این قدم را هم می شکنیم و پیش شما می آییم و آنها را به جای خودشان خواهیم نشاند .

از امام(رحمه الله)سؤال شد : تصور می کنید که چه وقت به ایران بروید ؟ ‌فرمود :‌هر وقت که منع برداشته شود من به ایران خواهم رفت و اگر بنا باشد خون من بریزد ،پیش رفقای خودم و همراه جوانهای ایران بریزد . ما از این هیچ باکی نداریم و سرافرازی اسلام و ایران را می خواهیم .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/11/15ساعت  11:44 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    درسی از یک انقلاب
    [عناوین آرشیوشده]