سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نکته هایی از قرآن

بنام خدا

آیا تا بحال فکرکردی که چطور میتوانیم با قرآن این معجزه جاوید ارتباط بر قرار کنیم  البته منظورم از اینکه میگویم ارتباط ، ارتباطی که در روح وجان ما اثر بخش باشد و درست مانند یک دوست سیر زندگی خودمان را در مسیر قرآن سوق دهیم (گمان کنم که منظورم را رسانده باشم)

‏خواندن آیات الهی و تفکر در معانی و تفاسیر آن، نیز پند گرفتن از راهنماییها و عبرت گرفتن از وقایعی که بر سر پیشینیان آمده، بهترین راه ارتباط با قرآن است.هرچند که تلاوت کردن قرآن بدون خواندن معنای آن ثواب زیادی دارد و در روح انسان وجان انسان اثر گذار هست امّا باید توجّه داشته باشیم که اگر به معانی آیاتی که تلاوت کردیم نیز کمی توجه کنیم اثر گذاری قران را چند برابر کرده ایم (وانسان عاقل نیز بین خوب وخوبتر ،،خوبتر ،را انتخاب میکند )وباید  این را نیز توی ذهن خود داشته باشیم که خداوند قرآن را نازل فرموده تا بخوانیم و بفهمیم که چه چیزی را میخواهد بیان کند .
قرآن معجزه جاویدان اسلام و بهترین آموزگار هدایت بشریت است. خداوند در قرآن می فرماید: "کتاب پربرکتی است که بر تو نازل کرده‏ایم تا در آیاتش تدبّر کنند".

امیر مؤمنان در مورد صفات پرهیزکاران فرمود: "آن‏ها شب هنگام بر پا ایستاده، قرآن را شمرده و باتدبر تلاوت می کنند و جان خود را با آن محزون می سازند. داروی درد خود را از آن می گیرند. هرگاه به آیه‏ای برسند که در آن تشویق است، با علاقه فراوان به آن روی می آورند و چشم جانشان با شوق بسیار در آن خیره می شود و آن را همواره نصب العین خود قرار می دهند و هرگاه به آیه‏ای برسند که در آن بیم و انذار است، گوش و دل را برای شنیدنش باز کرده، فکر می کنند! صدای ناله آتش سوزان دوزخ و به هم خوردن زبانه هایش در گوش جانشان طنین انداز است".
آیات روح بخش قرآن آن چنان با جان و روان و سرشت انسان‏ها مأنوس است که گویا هیچ سخنی دل نشین‏تر و جامع‏تر از شنیدن آیات وجود ندارد و این از معجزه بودن آن حکایت دارد؛ حتی اقوامی که عرب زبان نیستند، حظّ و بهره کافی را از آن می برند و به طور فطری هدایت می شوند.
خواندن حدّاقل چند آیه در شبانه روز و مطالعه در معنا و تفسیر آن از راه‏های ارتباط با قرآن است.

برای ارسال پرسشهای خود روی اینجا کلیک کنید



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 85/9/13ساعت  5:43 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    درسی از یک انقلاب
    [عناوین آرشیوشده]