سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نکته هایی از قرآن

                                                                                                         بنام خدا

بلر:
خاور شناس معروف آلمانى
لغت قرآن فصیح‏ترین لغات عرب و اسلوب بلاغت آن طورى است که افکار را بسوى خود جذب مى‏کند، قرآن داراى مواعظى آشکار است و به زودى براى همیشه بى معارض خواهد بود، هر کس که از این کتاب به خوبى پیروى کند زندگى آرام و گوارائى خواهد داشت .

فریدریش دیتریشى:  
اسلام شناس
همین علوم و معارف مسلمین بود که اروپا را در قرن دهم میلادى جلو برد، همان علومى است که سرچشمه آنها قرآن کریم بود و اروپا از این حیث به اسلام مدیون است .

ودن هامر:   
دانشمند آلمانى
ما قرآن را به عنوان کتاب محمد (ص) با همان عظمت و اطمینانى مى‏نگریم که مسلمین آن را کتاب خدا مى‏دانند .

لومانس:   
اول شراره‏اى که نور آن از قرآن کریم تابش مى‏نماید بسم الله الرحمن الرحیم است. در کلمه رحمن به مؤمن اشعار مى‏شود که خداى سبحان، خدائى یگانه است که نعمت‏هاى خود را بر بندگان خویش در زندگانى دنیا و حیات جاودانى آخرت تکمیل فرموده، از اینجا ما حقیقتى که شک و تردید در آن راه ندارد خواهیم دید که: این قرآن بزرگترین نورى است که آن نور خدا است، و آن جز شفقت و مرحمت نخواهد بود .

کارلتون اس. گون  : 
استاد دانشگاه ایالت پنسلوانیا
یکى از مزایاى عظیم قرآن، بلاغت آن است. قرآن هنگامى که درست تلاوت شود چه شنونده به لغت عربى آشنائى داشته آن را بفهمد یا نفهمد تأثیر شدیدى در او گذاشته در ذهنش جاگیر مى‏شود. این مزیت بلاغتى قرآن قابل ترجمه نیست.
قرآن را مسلمانان عموماً با لغت عربى اصلى‏اش قرائت مى‏کنند و خیلى از مسلمانان آن را در حفظ دارند و ممکن است همه آن را در یک شب با صداى بلند بخوانند. چنانچه فعلاً هم به مناسبت مرگ افراد به همین نحو خوانده مى‏شود. بنابراین قرآن براى اسلام دو فایده دارد:
یکى قوانین اسلام از آن استنباط مى‏شود (مأخذ احکام اسلامى است): دیگر اینکه در حالات و جهات مختلف قرائت مى‏شود .

دانشمند محقق و مورخ معروف معاصر
در قرآن قانون و اخلاق یکى است، رفتار دینى در قرآن شامل رفتار دنیوى نیز هست و همه امور آن از جانب خدا و به طریق وحى آمده است. قرآن شامل مقرراتى در خصوص ادب و تندرستى و ازدواج و طلاق و رفتار با فرزند و برده و حیوان و تجارت و سیاست و ربا و دین و عقود و وصایا و امور صناعت و مال و جریمه و مجازات و جنگ و صلح است...
مدت چهارده قرن، قرآن در حافظه اطفال مسلمان محفوظ مانده و خاطرشان را تحریک کرده، اخلاقشان را فرم داده و قریحه صدها ملیون مرد را صیقلى کرده است.
قرآن در جانهاى ساده عقایدى آسان و دور از ابهام پدید مى‏آورد که از رسوم و تشریفات ناروا و از قید مراسم بت پرستى و کاهنى آزاد است، و ترقى اخلاق و فرهنگ مسلمانان به برکت آن انجام گرفته و اصول نظم اجتماعى و وحدت جمعى را در میان آنها استوار کرده و به پیروى مقررات بهداشت ترغیب‏شان کرده و عقولشان را از بسیارى اوهام و خرافات و از ظلم و خشونت رهائى داده .

 برای طرح پرسش خود روی اینجا کلیک کنید

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 85/9/21ساعت  9:0 عصر  توسط ح.خ.ف 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    درسی از یک انقلاب
    [عناوین آرشیوشده]